Zdravá kůže bez atopického ekzému.

ATOPIK recenze: Jaká je nová řada od Nobilis Tilia?

Atopický ekzém (nebo atopická dermatitida) trápí podle nejnovějších dat téměř 230 milionů lidí na celém světě a postihnout nás může v jakémkoliv věku a to s různou intenzitou. Příčin je celá řada, odhalit však svůj „spouštěč“ může trvat řadu dlouhých let. Může jím být dlouhodobý stres, znečištěné životní prostředí, reakce na náročnou životní událost či hormonální bouři, svou roli může v menší míře sehrát i genetika. Zatímco spouštěč musíme hledat každý sám v sobě, ulevit nám může řada drobných změn a ta správná péče.

Atopický ekzém nám ukazuje, že přirozená ochranná funkce pokožky, která chrání tělo před vniknutím nejrůznějších patogenů, byla narušena. Jak je tedy patrné – musíme začít pěkně od začátku: nekupovat jen jeden krém, který mi má ulevit, ale změnit celou svou rutinu. Měnit jak své mikroprostředí, které ovlivnit můžeme (tedy své domovy), tak i jídelníček. Zaměřit se na zdraví střev, jelikož kožní mikrobiom jde ruku v ruce se střevní mikroflórou, případně se zaměřit na více spánku a odpočinku, pakliže je příčinou stres.

Pár důležitých otázek:

• Jak moc velká je má závislost na cukru?

• Jak silný je můj imunitní systém?

• Vím, z čeho se skládá kosmetika, kterou používám? (Nejen krémy, kterými pleť ošetřuji. Zásadní roli tu hrají především mycí prostředky, které mohou pokožku silně vysušovat…)

• Nedráždí mě aviváž? Potřebuju ji k životu?

• Jak moc šetrný je můj prací prostředek?

• A co drogerie u mě doma. Mohu ji vyměnit za eko drogerii?

• Jaké materiály nosím? Směsi syntetických vláken nejsou prodyšné, nemají prakticky žádnou savost potu a postižené místo tak nemůže dýchat.

• Spím dost?

• Co obsahuje moje zubní pasta?

• Na co jsem alergická? Jsou to pyly, chemická konzervace, byliny…?

Dobrou zprávou je, že všechny výše uvedené věci změnit mohu. A tím mohu zásadně zvýšit obranyschopnost pokožky a zmírnit tak svědění, pálení či akutní stav ekzému.

Ke zdravému mikrobiomu může pomoci i nová řada ATOPIK od Nobilis Tilia postavená na konopném a ovesném oleji a zklidňující směsi pryskyřice stromu kopaiva, květů blue tansy a cedru. Celá řada má udržovat hydrataci pleti a postižená místa zklidňovat při akutních projevech.

Řada ATOPIK Nobilis Tilia
Jaká je nová řada ATOPIK od Nobilis Tilia?

Ťukám tu třikrát na dřevo, na atopický ekzém netrpím. Řada se mi moc líbila složením – žádnou syntetiku či agresivní pěnidla nečekejte – a tak jsem ji dala otestovat kamarádce, která s ekzémem už pár týdnů zápasila. Níže její vyjádření:

„Výjimečná řada produktů ATOPIK od Nobilis Tilia skvěle plní svou vyživující a zklidňující funkci a zároveň zanechává pokožku nádherně jemnou bez pocitu nepříjemně lepkavé mastnoty. Vůně, ve které převažují květy blue tansy a jemné dřevité tóny, je krásně uklidňující, nedráždí smysly a neomrzí se ani při každodenním používání. V poslední době mi mnoho kosmetických produktů působí zarudnutí, vysušení nebo svědění pokožky, na řadu Atopik jsem však nezaznamenala jedinou reakci, naopak se pleť po její aplikaci krásně zklidnila. Z celé čtveřice mě nejvíc nadchlo výživné tělové mléko, které obsahuje směs aktivních látek z ovsa, extraktu z měsíčku lékařského a konopného oleje a ihned po aplikaci přináší pokožce citelné zjemnění, zklidnění a zároveň obnovuje její ochrannou vrstvu – jemný ochranný film pak efektivně zabraňuje ztrátě vody a chrání pleť před vnějšími vlivy. Stejně jako všechny produkty této řady vyniká i mléko téměř okamžitou absorpcí, takže je můžete bez problému používat nejen večer, ale i po ranní sprše, kdy mívá většina z nás trochu na spěch.“

Kromě Tělového mléka obsahuje řada i Zklidňující a Obnovující krém a také Sprchový balzám. Ten jsem vyzkoušela i já a stal se okamžitě mým favoritem.

Produkt pro každého

Sprchový balzám ATOPIK se mi velice líbil už z INCI. Ať už ekzém, akné či jiné kožní neduhy, často děláme tu chybu, že se věnujeme pouze ošetření a nevěnujeme pozornost tomu, čím pleť myjeme. Přitom právě to má velký vliv na to, kam se pomyslná ručička vah překlopí – zda pleť nevědomky nevysušujeme nebo zda ji už mytím pěstíme. Sprchový balzám je krém na celé tělo, který ve sprše vytvoří jemnou, mléčnou a nepěnivou emulzi, pleť nechá ošetřenou a vláčnou. Zkoušela jsem jej i na ranní mytí obličeje a byl naprosto bezvadný. Určitě tak může být produktem i pro zdravou pleť, u ekzematiků pak 1. krokem v ošetření.

Budu moc ráda, pokud mi dáte vědět, zda jste některý produkt zkoušeli a jak jste s ním spokojeni.

Tělové mléko ATOPIK a sprchový balzám ATOPIK Naši favoriti: Tělové mléko ATOPIK a sprchový balzám ATOPIK

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
Edinburgh udržitelně: U zdroje skotské kostky a skotské whisky.

Jestli se whisky začala dřív pálit v Irsku nebo Skotsku, na tom se historikové shodnout nedokážou. Tak či tak, pokud jste milovník whisky, bude se vám v Edinburghu líbit. Skotské metropoli však propadnete i v případě, že jste propadli kráse tartaru – tradičnímu kostkovanému vzoru, tolik typickému pro kilt (anebo pro tvorbu Vivienne Westwood). Tradiční skotskou kostku ze 100% vlny tu totiž najdete na každém rohu.

Read More »